Peremajaan wajah laser

Tidak ada wanita yang ingin menjadi tua, jadi dia berusaha sekuat tenaga untuk memanjangkan masa mudanya dan menyingkirkan perubahan yang berkaitan dengan usia. Anda boleh menyingkirkannya dengan kosmetik. Sudah tentu, kosmetik seperti itu sangat mahal, tetapi kecantikan memerlukan pengorbanan. Di samping itu, produk kosmetik tidak selalu membantu menghilangkan semua penyakit yang dialami oleh jantina yang berlainan usia.

Di samping itu, seorang wakil seks yang lemah dapat melakukan operasi kosmetik khas pada dirinya sendiri, yang akan membantunya menyingkirkan segala kekurangan.

Apakah Peremajaan Muka Laser?

Ini adalah penyelesaian yang memerlukan pendekatan yang berhati-hati dan bertanggungjawab.

Peremajaan wajah laser

Dengan prosedur ini, seks yang lebih adil dapat:

  • Menghilangkan bintik-bintik usia, kedutan;
  • kawasan kendur yang betul.

Di samping itu, ketika menggunakan peremajaan wajah laser, pesakit dapat:

  • Mengurangkan saiz liang;
  • Menjadikan kulit wajah lebih sekata dan memberikan warna yang lebih semula jadi.
  • menyingkirkan perubahan yang berkaitan dengan usia;
  • Menghilangkan rangkaian vaskular;
  • Menghilangkan bintik-bintik usia;
  • Menjadikan kulit lebih lembut tanpa menggunakan kosmetik secara praktikal.
  • Menjadikan kulit lebih halus dan lebih sihat dan memberikan naungan yang sihat.
  • untuk menghilangkan seks yang lebih adil dari urat labah-labah;
  • meningkatkan pengeluaran kolagen, elastin, yang mempengaruhi keanjalan kulit.

Prosedur ini dilakukan untuk wanita berusia lebih dari 30 tahun dan di bawah 50 tahun. Sinar laser mempunyai kesan yang sama pada tisu setiap wanita. Walau bagaimanapun, sama ada mungkin atau tidak untuk membawa kesan ini pada pesakit tertentu, hanya doktor yang akan mengatakannya.

Prosedur peremajaan kulit wajah laser mempunyai sifat positif dan negatif.

Contohnya prosedur:

  • Tidak meninggalkan parut atau tanda tidak menyenangkan yang lain. Ini kerana sinar laser mempunyai kesan titik pada kawasan masalah. Selepas 3-4 hari, semua gejala yang tidak menyenangkan akan hilang dengan sendirinya.
  • Membantu masalah yang mempengaruhi sebahagian besar kulit. Ia juga menjadikan kulit lebih estetik.
  • Tidak menyebabkan sensasi menyakitkan pada pesakit. Seorang wakil seks yang lemah mungkin mengalami sensasi kesemutan semasa pendedahan. Tetapi dalam kes ini tidak perlu menggunakan anestetik.
  • Membantu meremajakan kawasan di mana pesakit kemungkinan besar mengalami kesakitan yang teruk. Prosedur ini dilakukan pada leher, pembelahan, kulit di sekitar mata, iaituH. di tempat-tempat di mana prosedur kosmetik lain tidak dapat dilakukan.

Selain positif, prosedur ini juga mempunyai sifat negatif.

Contohnya, inilah cara untuk melakukannya:

  • Ia jauh lebih berkesan daripada pembedahan konvensional. Selalunya berlangsung selama 5 tahun dan kemudian pesakit harus melakukan prosedur lagi.
  • Tidak membantu menghilangkan kedutan yang mendalam.
  • Ia mempunyai kos yang sangat tinggi. Sekiranya pesakit mengetahui bahawa dia tidak dapat mengatasi semua kekurangan dalam satu prosedur, dia harus menyimpan sejumlah wang yang banyak untuk prosedur kedua.

Sebab dan petunjuk

Peremajaan wajah adalah prosedur yang berguna, tetapi tidak dapat dilakukan oleh semua jenis kelamin yang lebih adil.

Sebagai contoh, ia dilakukan apabila seorang wanita:

  • Kedutan. Di samping itu, prosedur ini akan membantu menghilangkan kedutan dalam dan tidak mendalam.
  • perubahan yang berkaitan dengan usia pertama pada kulit;
  • penurunan warna kulit;
  • kulit yang heterogen;
  • banyak tahi lalat, ketuat;
  • banyak corak vaskular dilokalisasikan di permukaan wajah;
  • Bintik gelap.

Dan prosedur ini juga membantu mengecilkan pori-pori yang membesar, menghilangkan bintik hitam dan jerawat.

Jenis, kaedah dan prinsip pembedahan peremajaan laser

Secara tradisional, peremajaan wajah laser wanita terbahagi kepada beberapa jenis utama.

Wanita boleh menghabiskan:

  1. Pecahan ablatif pecahan. Operasi seperti ini sangat biasa di kalangan rakyat. Ia membantu menghilangkan ketidaksempurnaan kecil. Di samping itu, pakar bekerja secara selektif di kawasan masalah dengan laser. Sekiranya seorang wanita mempunyai banyak kekurangan yang berbeza, maka prosedur itu dilakukan dalam satu kursus. Biasanya kursus merangkumi 6-7 prosedur. Di samping itu, proses pembentukan sel baru bergantung pada zon di mana impak dilakukan. Pada sesetengah wanita, integriti tisu tetangga juga terganggu semasa prosedur. Dan bagi sesetengah wanita, dia sama sekali tidak menderita.
  2. Biorevitalisasi laser. Semasa prosedur, doktor secara berkesan dan cepat menghilangkan kedutan yang mendalam dan bekas luka lama, tetapi tidak melakukan pembedahan sepenuhnya untuk seks yang lebih adil. Pada masa yang sama, doktor bertindak pada lapisan atas epidermis dengan impuls jangka pendek semasa operasi. Berkat ini, sel-sel membelah lebih cepat, proses pengeluaran kolagen oleh badan diaktifkan, kulit yang rosak dipulihkan. Kain baru yang terbentuk kelihatan segar, diperbaharui, elastik, mereka mempunyai struktur yang sama sekali baru. Semasa prosedur, pakar menggunakan penyediaan khas ke permukaan kulit, yang dengan cepat menembusi lapisan dalam epidermis dengan sinar laser. Dengan cara ini, kulit dibekalkan kelembapan dan keadaannya bertambah baik.
  3. Tidak meruncing. Prosedur ini sangat berbeza dengan kesan di mana doktor menggunakan sinar laser panjang tradisional. Kesan sedemikian bukan sahaja dapat membantu menghilangkan perubahan yang berkaitan dengan usia, tetapi juga menghilangkan parut, jerawat dan bintik-bintik usia. Di samping itu, semasa prosedur, beberapa kecacatan yang terdapat di permukaan wajah dihilangkan pada masa yang sama.
  4. Rawatan laser. Proses ini dilakukan dengan laser nilam atau erbium. Sinar mempunyai kesan ringan pada kulit, memberikan kulit penampilan yang tegas dan mengembalikan keanjalan sebelumnya. Prosedur ini membantu menghilangkan jerawat dan meratakan bujur wajah.
  5. Mengupas. Prosedur ini dilakukan dengan laser karbon dioksida atau erbium. Namun, semasa menggunakan laser karbon dioksida, bekas luka mungkin muncul pada seks yang lebih adil. Rasuk erbium mempunyai kedalaman penyisipan yang lebih dangkal, tetapi hanya membantu menghilangkan kawasan mati di permukaan kulit. Proses ini memakan masa 30 minit. Walau bagaimanapun, anda mesti melakukan sekurang-kurangnya 3 prosedur dan selang waktu antara pendedahan sekurang-kurangnya 5 hari.
  6. DOT atau termolisis optik dermal. Ini adalah prosedur yang sama sekali baru yang membantu seorang wanita untuk meremajakan kulitnya. Kesan seperti itu juga membantu menghilangkan ketidaksempurnaan pada kulit di sekitar mata. Dalam kes ini, rasuk tertanam pada kedalaman cetek, sehingga semua pendedahan dilakukan dengan sinar laser erbium. Ia mempunyai kesan selektif pada kawasan masalah, menjadikan prosedur ini tidak berbahaya bagi manusia. Untuk mencapai kesan yang diinginkan, cukup untuk melakukan satu sesi sahaja.
  7. Pemulihan semula pecahan. Ini adalah prosedur laser yang boleh digunakan untuk menghilangkan zarah kulit yang lama. Kesan ini membantu meningkatkan keanjalan dan warna kulit, menjadikannya lebih segar dan merehatkan wajah seseorang. Semua parameter yang diperlukan untuk peranti ini dipilih terlebih dahulu oleh doktor di komputer. Berkat ini, proses ini dianggap selamat. Selepas proses sedemikian, kulit menjadi lebih halus, permukaan wajah dilicinkan, mengekalkan semua sifat yang terdapat pada kulit baru dan baru.

Perubahan berkaitan dengan usia pertama muncul tepat pada kulit di sekitar mata. Di sinilah kedutan pertama muncul, poket muncul pada seks yang lebih adil dan kulit kendur. Tanda-tanda ini menjadikan seorang wanita lebih tua, tetapi wanita itu tidak dapat melakukan prosedur kosmetik perkakasan.

Pada masa ini, peremajaan foto pecahan sangat diminati oleh masyarakat kerana ini adalah kaedah pembetulan yang mudah dan selamat, yang mana pesakit hampir tidak pernah mengalami komplikasi.

Selepas proses ini:

  • saiz liang yang dikurangkan;
  • Kulit menjadi lebih sekata dan warna semula jadi.
  • Seks yang lebih adil tidak lagi dapat melihat tanda-tanda penuaan pertama di wajah mereka.
  • rangkaian vaskular dihapuskan sepenuhnya;
  • hampir tidak ada bintik usia yang kelihatan;
  • Kulit menjadi lebih lembut. Sebagai tambahan, produk kosmetik tambahan tidak diperlukan.

Di samping itu, peremajaan wajah laser dilakukan dengan pelbagai laser.

Hasilnya selepas peremajaan kulit wajah laser

Laser terpakai:

  • Karbon dioksida CO2. Ini adalah jenis rawatan yang paling mudah didapati dengan intensiti yang sangat baik. Selepas pendedahan sedemikian, kulit kelihatan halus dan anjal. Selain itu, laser seperti itu akan membantu menghilangkan tanda lahir, ketuat dan kedutan halus. Selain itu, laser akan membantu menyingkirkan peringkat awal barah.
  • Erbium. Ia kurang kuat, tetapi sangat tepat. Ia jauh lebih baik daripada karbon dioksida dan laser. Selepas pendedahan tersebut, pesakit tidak mengalami bintik usia. Laser seperti itu akan membantu menghilangkan kedutan pada kulit berhampiran mata dan menghilangkan kedutan halus.
  • Diod. Ini adalah laser kosmetik yang paling terkenal. Ia memanaskan lapisan kulit yang dalam, mengaktifkan proses penghasilan kolagen dan elastin oleh badan.
  • Fraxel. Laser gas digunakan di sini. Ia mempunyai pelbagai aktiviti. Laser seperti itu meremajakan sel-sel wajah, mempercepat proses pertumbuhan semula mereka.

Di samping itu, semasa prosedur, perkara berikut akan digunakan:

  • Laser vaskular. Ia membantu menghilangkan urat labah-labah dan tanda bintang di permukaan kulit. Peranti dengan laser sedemikian terlebih dahulu menyejukkan kulit sehingga risiko luka bakar pada wanita diminimumkan. Di samping itu, semasa prosedur, doktor mempengaruhi kawasan masalah bukan dengan satu, tetapi dengan beberapa balok pada masa yang sama. Salah satunya adalah tujuan yang lain. Dalam kes ini, hemoglobin memanaskan badan, kapal ditutup dan hilang dari permukaan kulit.
  • Laser Neodymium. Ini adalah laser yang sangat kuat yang menembusi lapisan kulit yang dalam. Laser seperti itu akan membantu menghilangkan parut, parut dan urat labah-labah.

Persiapan untuk prosedur

Seks yang lebih adil yang memilih untuk menjalani pembedahan pasti perlu mempersiapkannya.

Awak perlu:

  • selama 28-30 hari sebelum terdedah kepada prosedur menolak kosmetik, pendedahan cahaya matahari terbuka, solarium;
  • pergi ke luar untuk menggunakan pelindung matahari ke permukaan kulit;
  • tinggalkan kosmetik hiasan 2-3 hari sebelum pendedahan;
  • 1 hari sebelum operasi, tolak krim muka dan kosmetik untuk merawatnya;
  • terdiri daripada analisis umum darah, air kencing. Ini akan membantu mendedahkan proses keradangan tersembunyi yang sedang berkembang di dalam badan.

Sebelum pembedahan, seks yang lebih adil mesti memastikan wajah mereka dibersihkan dari kilauan berminyak dan debu.

Tahap peremajaan wajah

Secara umum, keseluruhan proses terdiri daripada beberapa peringkat utama. Sementara itu, doktor menggunakan peralatan khas. Pakar kemudian menentukan rejim suhu dan kedalaman penembusan sinar laser.

Doktor mesti menetapkan semua parameter dengan betul. Sekiranya ini tidak dilakukan, pesakit boleh mengalami luka bakar termal dan kulitnya boleh rosak teruk. Untuk memasang alat ini, doktor perlu mengetahui jenis kulit yang boleh digunakan, menentukan ketebalan tisu kulit, dan menentukan kawasan kawasan yang dirawat. Tidak perlu bagi doktor untuk mengetahui jenis kecacatan yang ingin dibetulkan oleh pesakit dan hasil apa yang ingin dilihatnya pada akhirnya.

Kini terdapat banyak syarikat yang menawarkan prosedur peremajaan laser kepada pengguna.

Rawat dengan pancaran laser pada kawasan kulit wajah yang bermasalah

Secara umum, semua peranti mempunyai skema tindakan yang sama. Oleh itu, secara amnya, kesan prosedur yang dijalankan bergantung pada pengalaman dan kelayakan pakar.

Secara amnya, prosedur peremajaan wajah laser melibatkan tahap-tahap berikut.

Inilah doktor:

  • Membersihkan sel dan tisu mati dari kulit dengan pengelupasan.
  • Menerapkan gel dengan analgesik ke permukaan wajah. Ia digunakan apabila pesakit tidak dapat menahan kesakitan.
  • Dia mengambil sebatang panjang yang diperlukan dan memasukkannya ke kawasan masalah. Sinar untuk setiap jantina yang lebih adil dipilih secara individu.
  • Menggunakan bahan khas pada kawasan kulit yang dirawat. Ia mengurangkan risiko kerengsaan kulit wanita.
  • Terangkan kepada pesakit bagaimana merawat kulit mereka semasa pemulihan.

Sejurus selepas pendedahan, pesakit dapat kembali ke gaya hidupnya yang biasa.

Adalah tidak berlebihan untuk mengkaji lokasi salun di mana prosedur tersebut dijalankan. Di samping itu, kos di setiap klinik berbeza dan bergantung kepada:

  • jenis peralatan yang digunakan;
  • Mod operasi peranti;
  • jenis kesan dan hasil yang diinginkan;
  • kawasan yang diproses;
  • Jenis kulit;
  • ubat terpakai.
Kesan laser pada kulit wajah

Sebelum prosedur, doktor mesti memeriksa pesakit, menemubual mereka dan menetapkan jumlah prosedur yang mesti dilakukan oleh wanita itu. Di samping itu, jumlah campur tangan bergantung pada ukuran kecacatan itu sendiri.

Harganya juga bergantung pada jenis pendedahan yang perlu dilakukan.

Kontraindikasi

Walaupun blepharoplasty laser dianggap bermanfaat, tidak semua pesakit dapat melakukannya.

Contohnya, dilarang sekiranya pesakit:

  1. Keradangan di kawasan di bawah kesan laser;
  2. Psoriasis dan pelbagai penyakit lain yang terdapat di permukaan kulit;
  3. neoplasma jinak dan malignan. Selain itu, lokasi mereka tidak menjadi masalah di sini.

Formasi dan penyakit jinak merangkumi:

  • Fibroma, mengembangkan fibromatosis;
  • histiocytoma berserat;
  • Lipoma;
  • Leiomyoma dan rhabdomyoma;
  • Hemangioma, hemangioma rumit;
  • Tumor sel gergasi;
  • Neuroma, ganglioneuroma.

Tumor malignan termasuk:

  • Fibrosarcoma;
  • histiocytoma berserabut malignan;
  • Liposarcoma;
  • Leimiosarcoma;
  • Abdomyosarcoma;
  • Angiosarcoma;
  • Sarkoma sinovial;
  • schwannoma malignan;
  • Ganglioneuroblastoma.

Di samping itu, prosedur tidak dapat dijalankan jika:

  • Seks yang lebih adil baru-baru ini mengalami pengelupasan kimia. Hendaklah berlalu 2 minggu selepas pendedahan terakhir;
  • Wanita itu menderita gangguan pendarahan, penyakit autoimun dan diabetes mellitus jenis 1.
  • seks yang lebih adil mempunyai tekanan darah tinggi, iskemia, masalah psikologi;
  • Pesakit mengambil ubat yang meningkatkan kepekaan terhadap sinaran ultraviolet.
  • wanita itu berisiko terbentuk parut keloid pada dirinya;
  • pesakit mempunyai sejarah vitiligo;
  • Seorang wanita sedang mengandung anak atau menyusu.

Wanita yang telah pergi ke negara-negara panas setelah peremajaan kulit laser mesti berhenti mengelupas secara dangkal atau sederhana. Di samping itu, 14 hari harus berlalu dari tarikh wanita terakhir kali terdedah pada tarikh kulit wajah disegarkan dengan laser. Dan jika dia tidak mengikuti peraturan ini, ia boleh menyebabkan luka bakar, kerengsaan dan kemerahan yang teruk pada kulit wajahnya. Dia harus pergi ke juru kecantikan lagi.

Pemulihan selepas pembedahan

Gadis sebelum dan selepas peremajaan wajah laser

Selepas operasi, seks yang lebih adil harus memantau kulit mereka dengan teliti.

Setiap hari dia harus melakukan prosedur berikut.

Dia memerlukan:

  • Bersihkan permukaan wajah dengan bersih. Sebaiknya gunakan bahan kosmetik ringan tanpa alkohol dan wangian.
  • Sapukan tonik ke seluruh wajah.
  • Sapukan krim siang pelembap. Pada waktu malam, seorang wanita perlu menggunakan krim malam berkhasiat pada kulitnya.

Selepas operasi, seorang wakil mesti mengikuti semua cadangan doktor.

Anda tidak boleh:

  • basah atau wap kulit wajah;
  • Kunjungi kolam renang, sauna dan mandi.
  • Berjemur di bawah cahaya matahari terbuka;
  • Lawati solarium. Anda harus melepaskannya selama 1 bulan;
  • melakukan prosedur kosmetik lain yang boleh mencederakan kulit yang rosak;
  • Ambil antibiotik, ubat yang mengandungi bahan hormon yang belum diresepkan oleh pakar.
  • aktif bermain sukan. Ia meningkatkan peredaran darah ke kulit wajah. Setelah bersenam, suhu badan pesakit dapat meningkat dengan mendadak dan kesihatannya dapat merosot dengan tajam.

Di samping itu, pesakit tidak boleh terdedah kepada angin kencang dalam jangka masa yang lama. Selepas operasi, kulit sangat sensitif dan angin kencang hanya boleh merosakkannya. Anda juga harus melakukan tanpa kosmetik hiasan, asas.

Dalam beberapa hari pertama selepas operasi, pesakit disarankan untuk menggunakan krim khas pada kulit.

Kemerahan pada kulit wajah di tempat pendedahan dalam beberapa hari pertama selepas operasi dianggap normal. Salap, krim boleh disapu pada kulit.

Ketika kulit pasien berwarna normal, dia dapat menerapkan krim yang mengandung asam hyaluronik ke permukaan wajah.

Sangat berbahaya untuk menggunakan kompres berasaskan alkohol. Kerak yang dihasilkan tidak boleh terkoyak, tergores atau terkoyak. Ini meningkatkan risiko sel berjangkit memasuki luka dan parut.

Walau bagaimanapun, jika wakil seks yang lemah tidak mengikuti semua cadangan doktor, dia mungkin mengalami komplikasi.

Sebagai contoh, ia boleh:

  • gatal-gatal yang teruk, bintik-bintik merah muncul di kulit;
  • menukar struktur permukaan kulit;
  • pengelupasan teruk berlaku;
  • Suppuration muncul. Selalunya terjadi apabila jangkitan telah dimasukkan ke dalam luka.

Sekiranya wakil seks yang lemah tidak memaklumkan kepada doktor mengenai kontraindikasi, alahan dan aduan kroniknya sebelum operasi, risiko komplikasi berbahaya meningkat.

Hasil selepas prosedur

Kesannya dapat dilihat selepas prosedur pertama, tetapi kerana edema, seks yang lebih adil tidak dapat menilainya. Kekerapan prosedur bergantung pada keadaan kulit wanita, kesihatan umum, perubahan berkaitan dengan usia, kedutan dalam dan jerawat.

Tetapi secara umum wanita itu mempunyai 3-4 sesi, maka ada selang waktu 1-2 bulan. Kemudian dia dapat melakukan 1 prosedur setiap tahun.

Juga seorang wanita:

  • Kulit diremajakan secara visual, hilang beberapa tahun;
  • Parut dan bekas luka yang ada dihilangkan;
  • menghilangkan jerawat, jerawat;
  • kedutan halus dihilangkan dan yang mendalam menjadi kurang ketara;
  • kulit bertambah baik, bintik-bintik usia dihilangkan;
  • Oval wajah lurus.

Ringkasnya: setiap wanita dapat menjadikan dirinya muda dan cantik semula. Tetapi sebelum prosedur, lebih baik menimbang kebaikan dan keburukan dan membaca ulasan wanita lain mengenai prosedur yang mereka lakukan, klinik, dan doktor. Memilih klinik harus didekati dengan penuh tanggungjawab. Jangan perhatikan klinik di mana prosedur ini dilakukan dengan terlalu murah. Ini hanya merupakan cara pemasaran yang digunakan klinik untuk menarik pelanggan baru. Sebenarnya, semuanya mungkin berbeza sama sekali dengan apa yang dinyatakan di laman web. Dan selain daripada kekecewaan, seks yang lebih adil tidak dapat mengharapkan apa-apa lagi di klinik seperti itu. Lebih baik mendaftar untuk berunding dengan pakar kecantikan yang berpengalaman yang dapat memberi nasihat wanita yang sangat baik dan bahkan memberi nasihat kepada klinik di mana pesakit dapat melakukan prosedur dengan kualiti yang tinggi.